zondag 19 januari 2014

Wat ik wel mis

Note: I wrote this three years ago and today, everything I wished for exept for nr. 7 has been realized. 


Om niet te pretenderen dat het hier de hemel is en in Nederland de hel (scheelt weinig). Ik ga niet schrijven wie ik mis, want ten eerste heeft dat weinig zin en ten tweede mis ik mijn vrienden hier als ik in Nederland ben. De dingen die ik mis zijn onbelangrijke dingetjes, die je zo zou kunnen transporteren als ik hier gewoon kon blijven, of dingetjes die leuk zijn om te hebben, maar het kan zonder. Maar goed, de blog moet vol en daarnaast moet ik overmorgen terug, dus lijkt het handig om een paar dingen op te noemen om naar uit te kijken.

1. Pio - die zou absoluut mee moeten als ik hier woon. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij in een blazend, jagend, buiten levend wild beestje is veranderd.
2. Mijn keuken en vooral de spullen erin. Nou denk ik dat het elektriciteitsnet hier mijn snijmachine nauwelijks kan handelen, maar misschien wel als al het andere uit is. Als je capocollo en salami maakt is het toch wel handig als je niet hoeft te klooien met een te bot mes. Dus,
3. Mijn messenblok. Aan de andere kant, hier zijn slagers nog slagers en kun je alles gewoon laten uitbenen zonder het zelf te hoeven leren. Maar het zou tijd sparen. Als ik nu naar de slager ga benik twee uur kwijt, een kwartier heen, anderhalf uur bij de slager omdat iedereen zich met je aankopen bemoeit, iedereen een beter recept heeft en daarna de zere voet van de oom van de buurvrouw van de moeder van Antonio nog besproken moet worden. Oja, en een kwartier terug. En dan ben ik nog een buitenstaander....
4. Mijn schilderijen/posters enzo. Hoewel, die komen allemaal uit Umbrie, dus die kan ik vast wel opnieuw vinden. Dus alleen mijn reproductie van de 15e eeuwse landkaart dan, die is redelijk bijzonder.
5. De verwarmingsketel. Het lijkt me wel weer lekker om gewoon een kraan open te draaien en dan warm water te hebben.
6. Mijn olijvenservies of sowieso, een servies dat bij elkaar past, zes dezelfde vorken en geen vier, zes gelijke borden, gewone wijnglazen in plaats van drie gewone (die ik gekocht heb) en drie limondadegladen die toevallig een voetje hebben. Maar waar gaat het over....één keer toeristen en van je servies is nog maar de helft over.
7. Aarde. In plaats van keiharde, rotsachtige droge grond. Maar ach, eenmaal klaar doet alles het hier veel beter en ook hier heb je Tudergreen.
Kortom, het enige dat ik moet ophalen is Pio il mio Dio.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten